Octavia se bude vyrábět ve společném výrobním závodě mateřského Volkswagenu a alžírské společnosti SOVAC. Závod vzdálený asi 300 kilometrů jihovýchodně od hlavního města Alžíru by měl produkovat 200 vozů Škoda Octavia, VW Golf, Seat Ibiza a VW Caddy denně. V příštím roce se výrobní paleta rozšíří o modely Volkswagen Polo a Škoda Fabia.
\"Africký kontinent nabízí skupině Volkswagen možnosti značného růstu. S novým závodem a spolu s naším partnerem SOVAC zvyšujeme přítomnost značek skupiny v Severní Africe,\" uvedl výkonný ředitel Volkswagenu Herbert Diess. Slavnosti se účastnil i alžírský ministr obchodu Ahmad Abdalhafíd Sásí.
SOVAC, který se více než deset let zabývá dovozem aut koncernu VW do Alžírska, byl hlavním investorem nového závodu a drží ve společném podniku majoritu. V závodě vzniklo 550 pracovních míst, v delším časovém horizontu by jich mělo být až 1800.
Škoda dosud v Alžírsku prodala celkem 41.700 aut. Na trh vstoupila v roce 2002 s modely Fabia a Octavia. V současnosti v zemi nabízí celkem šest modelů a příští rok chce nabídku rozšířit i o nová SUV Kodiaq a Karoq. Nejprodávanější je Fabia s loňským podílem 27 procent.
Alžírsko je největším automobilovým trhem v Severní Africe. Svou velikostí vysoce převyšuje Egypt, Maroko i Tunisko. Letos se očekává prodej okolo 140.000 vozů. Škoda chce v roce 2020 získat na trhu podíl pět procent.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
