Plán získal svolení od Americké agentury pro ochranu životního prostředí (EPA) i od kalifornského úřadu pro čistotu ovzduší (CARB). Majitelé aut si v rámci plánu mohou vybrat mezi tím, že od nich Volkswagen vůz odkoupí, a jeho bezplatnou úpravou. Ta bude zahrnovat softwarové změny a výměnu katalyzátoru. Firma tvrdí, že úprava nebude mít dopad na jízdní vlastnosti automobilů.
Úřad EPA předloni v září automobilku Volkswagen obvinil, že do vozů s naftovým motorem instalovala software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software po celém světě instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut. Ve Spojených státech skandál zahrnuje téměř 600.000 vozů.
Volkswagen se již dohodl, že na řešení skandálu ve Spojených státech vynaloží až 25 miliard dolarů (zhruba 558 miliard Kč). Částka zahrnuje například náklady na řešení požadavků regulačních orgánů a státních úřadů či na odškodnění majitelů a prodejců naftových aut, která manipulaci s testy emisí umožňují.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
