Své návrhy ČNB předložila ministerstvu financí. \"Musím říct, že zde panuje shoda, protože si uvědomujeme, že by tyto změny přispěly k lepšímu fungování v oblasti směnáren. Takže v současné době to má ministerstvo financí na stole a připravuje zákon do legislativního procesu,\" řekl Nidetzký. Stížností na české směnárny jsou podle něj desítky ročně, většinou od zahraničních klientů, nemuseli si ale stěžovat všichni nespokojení zákazníci.
Možnost směnit peníze zpět by měli lidé, kteří později zjistili, že původní transakce byla nevýhodná. \"Tak se můžou do dvou hodin vrátit do směnárny a požádat ji o zpětnou směnu a dostat tak své peníze zpátky. A poté mohou směnu provést někde jinde,\" popsal centrální bankéř. Povinnost mít jen jeden kurzovní lístek má omezit nabídky rozdílných kurzů podle objemu transakce a předejít nekalým praktikám. Podle Nidetzkého se v praxi stává, že ve směnárnách visí kurzovní lístek, který je označený tak, že toto není kurzovní lístek.
Nidetzký očekává, že novela by zlepšila situaci na trhu. \"Zejména ta zpětná směna je myslím velmi silným nástrojem, který by směnárníky měl odradit. Nedělejme si ale iluze, že to ti směnárníci nebudou zkoušet dál,\" řekl. Důležité je podle něj to, aby byli cizinci na výměnu peněz připraveni. \"Je to nepozornost klientů. Opakuji, že sebelepší legislativa a regulace nikde plně nezamezí tomu, aby byli klienti tímto způsobem poškozováni,\" dodal.
Nová pravidla pro obor zavedl zákon o směnárenské činnosti, který byl schválen před čtyřmi lety. Směnárníci podle něj musejí dát zákazníkovi doklad o směně peněz, údaje na kurzovním lístku se musejí uvádět v přiměřené velikosti daným a srozumitelným způsobem a směnárny nesmějí vyměňovat peníze za méně výhodných podmínek pro klienta, než je uvedeno v informaci o kurzech a poplatcích na kurzovním lístku. Zákon také stanovil, kdo může provozovat směnárenskou činnost a jaké povinnosti musí splnit, aby získal povolení.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
