Standard DVB-T2 umožňuje vysílat více programů ve vyšší kvalitě na nižším množství frekvencí. Přechod na nový standard je podle vlády nutný kvůli tomu, že ČR musí na základě mezinárodních dohod i rozhodnutí EU uvolnit nynější pásmo 700 MHz pro novou generaci rychlého mobilního internetu. Změna má nastat nejpozději od 1. února 2021.
Novela současně zvyšuje pravomoci Českého telekomunikačního úřadu a také pokuty operátorům. Zavádí možnost ukládat operátorům pokuty procentem z jejich obratu. Lhůta pro změnu mobilního operátora se má zkrátit ze 42 na deset dní.
Ministr průmyslu Jiří Havlíček (ČSSD) již při schvalování v Senátu řekl, že bezplatné volně šiřitelné vysílání sleduje asi 60 procent domácností. Pokud by domácnosti o tuto bezplatnou platformu přišly, musely by se obracet na poskytovatele satelitní nebo kabelové televize, a za ty se již musí platit.
Terestrické vysílání má tak nyní podíl na distribuci TV signálu k divákům kolem 60 procent. Zbytek připadá na kabelové a internetové televize a satelitní vysílání. Celkem DVB-T2 umožní vysílání šesti celoplošných multiplexů místo dosavadních čtyř.
Novela počítá i s tím, že Česká televize bude muset nabízet při vysílání zahraničních dabovaných filmů nebo seriálů také jejich alternativu v původním znění s titulky.
Novela současně zvyšuje pravomoci Českého telekomunikačního úřadu a také pokuty operátorům. Zavádí možnost ukládat operátorům pokuty procentem z jejich obratu. Lhůta pro změnu mobilního operátora se má zkrátit ze 42 na deset dní. Nově má také platit, že pokud klient neudělí prokazatelný souhlas s prodloužením smlouvy na dobu určitou, mění se tato smlouva na dobu neurčitou. Sjednocuje také délku výpovědních lhůt u služeb elektronických komunikací na nejvýše 30 dní.
Novela vzbudila v souvislosti s operátory pozornost již při projednávání ve vládě. S kritikou se setkal návrh bývalého ministra průmyslu Jana Mládka (ČSSD), aby operátoři nemohli nabízet jiné ceny než ty ceníkové. Spor byl nakonec hlavní příčinou Mládkova konce ve vládě.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
