Katar formálně požádal o konzultace se třemi zeměmi, což je první krok v obchodním sporu. Spustil tak 60denní lhůtu, ve které se země mají snažit stížnost urovnat. Pokud se tak nestane, řeší spor WTO, což znamená možnou hrozbu odvetných sankcí. Podle Sáního chce Katar žádostí o konzultaci vyjasnit zákonnost zavedených opatření a najít způsob vyřešení sporu.
Země již dříve řekly WTO, že důvodem bojkotu je národní bezpečnost. Využily tak kontroverzní a téměř bezprecedentní výjimku povolenou pravidly WTO.
Sporná omezení zahrnují zákaz obchodu přes katarské přístavy a cestování katarských občanů, blokádu digitálních služeb a internetových stránek Kataru, uzavření námořních hranic a zákaz letů provozovaných katarskými letadly. Katar nestanovil výši škod způsobených obchodním bojkotem. Sání také zatím odmítl odhadnout, jak velké sankce by mohl Katar požadovat, pokud by spor dosáhl této fáze, což může trvat dva až pět let i déle.
Bahrajn, Saúdská Arábie, Egypt a SAE na počátku června oznámily, že přerušují diplomatické styky s Katarem. Zároveň proti němu vyhlásily dopravní a obchodní blokádu. Jako důvod uvedly, že Katar podporuje teroristické organizace a destabilizuje bezpečnost v regionu.
Katar nepodal u WTO stížnost vůči Egyptu. Ten rovněž omezil turistické a diplomatické styky s Katarem, nevyhnal však katarské občany a nepožádal Egypťany, aby Katar opustili. Sání odmítl říct, proč nebyl Egypt do stížnosti zahrnut.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
