Nová norma mimo jiné stanoví, že pokud hospodářskou soutěž omezí společným jednáním více škůdců, pak nahradí tuto škodu společně a nerozdílně. Soud nebude mít právo rozhodnout, že ji nahradí podle své účasti na škodlivém následku. Škoda se má nahrazovat v plné výši, ale náhrada nesmí vést k nadměrnému obohacení. Právo na náhradu se promlčí po pěti letech. Zákon také zavádí domněnku, že omezováním hospodářské soutěže ve formě kartelu vzniká škoda.
Pokud některý ze členů kartelu poskytne antimonopolnímu úřadu informace o kartelu a svojí účasti v něm, bude mu moci úřad v rámci programu shovívavosti odpustit pokutu. Takový člen kartelu se pak podle zákona stane spolupracujícím škůdcem.
Vláda uvádí, že rozdílná pravidla pro vymáhání náhrady škody ve členských státech unie nepříznivě ovlivňují hospodářskou soutěž a vnitřní fungování trhu EU. Nerovné podmínky pro uplatňování práva na náhradu újmy v jednotlivých zemích mohou vést ke konkurenční výhodě některých podniků, které sídlí v členských státech, jejichž právní úprava náhrady je výhodnější. To může mít vliv na usazování firem v členských státech. Směrnice proto vyžaduje, aby všechny členské státy měly minimálně sjednocena základní pravidla zajišťující účinnou právní ochranu, která zajistí soukromoprávní vymáhání škody. Tímto prvkem jsou pak žaloby na odškodnění.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
