VPE je od loňska v úpadku. Věřitelé firmě povolili reorganizaci, do 14. srpna má vedení lhůtu na předložení reorganizačního plánu. V úterý však představenstvo firmy podalo soudu návrh na konkurz. Členové představenstva Petr Krupa a Marián Knápek to zdůvodnili tím, že bez finanční a faktické podpory investora, kterým měla být mateřská firma Vítkovice, a. s., není reálné, že by se insolvenci podařilo vyřešit reorganizací.
Vítkovice, a. s., se ohradily, že podporu VPE naopak zopakovaly a že investorem pro VPE nikdy být neměly. \"Postup představenstva VPE ohrozil vstup investora do projektu turecké elektrárny Adularya, který právě v těchto dnech vede jednání s tureckou stranou. Dále ohrožuje vstup investora, který podal indikativní nabídku VPE den před konkurzním návrhem. Konkurs VPE může zmařit i tollingové (vnější) financování, které Vítkovice, a. s., zajistily VPE pro financování zakázky v Ruské federaci,\" uvedla Kijonková.
VPE se zabývají hlavně výstavbou a dodávkami elektráren a patřily k nejdůležitějším firmám skupiny. Nyní mají k 800 zaměstnanců. Do potíží je dostala mimo jiné právě problémová stavba hnědouhelné elektrárny Yunus Emre společnosti Adularya v Turecku. Věřitelé přihlásili u soudu pohledávky za více než 71 miliard korun, řadu z nich ale insolvenční správce David Vandrovec popřel. Podle dostupných informací nyní vytvářejí měsíčně ztrátu v několika desítkách milionů korun.
\"Představenstvo Vítkovic, a.,s., je i nadále ochotno zvažovat další podporu pro úspěšné dokončení klíčových zakázek na VPE, chce pomoci snížit či zcela eliminovat škody v záručních lhůtách a poskytnout podporu pro vstup investora do VPE, jakožto i podporu pro jednání v Turecku,\" uvedla Kijonková.
Ve skupině Vítkovice Machinery Group ostravského podnikatele Jana Světlíka je přes 20 firem, které mají dohromady téměř 4000 zaměstnanců. Do finančních potíží a úpadku se kromě VPE dostaly ještě Vítkovice Gearworks, Vítkovice Envi a Vítkovice Revmont.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
