Provozní náklady firmy podle očekávání vzrostly, a to přibližně o procento na dvě miliardy eur (52 miliard korun). Jde o důsledek zvýšení ostatních administrativních nákladů, depreciace a amortizace, zatímco náklady na zaměstnance zůstaly téměř beze změny. Provozní zisk i kvůli tomu meziročně klesl o 3,5 procenta na 1,29 miliardy eur (33,47 miliard korun).
Generální ředitel Andreas Treichl považuje výsledek prvních šesti měsíců za pozitivní, ale upozornil, že bance i přes silné výkony v úvěrování a získávání vkladů klesají čisté úrokové výnosy. \"Pozornost musíme věnovat nízkým úrokovým sazbám a snižování portfolia cenných papírů. Naše výnosy z poplatků a provizí pomalu stoupají, což je dobře. Považuji to za úspěch vzhledem k tomu, že jsme i nadále opatrní v tom, jaké produkty a služby poskytujeme naší široké klientské základně,\" uvedl Treichl.
Úvěry klientům vzrostly v pololetí meziročně o 3,4 procenta na 135,1 miliardy eur (3,5 bilionu korun). Vklady klientů se zvýšily o 5,5 procenta na 145,6 miliardy eur (3,8 bilionu korun). Nejvýrazněji rostly vklady v Rakousku a České republice.
\"Pokud jde o výhled, potvrzujeme náš cíl dosáhnout návratnosti vlastního kapitálu očištěného o nehmotný majetek nad deset procent,\" dodal Treichl. Předpokladem k dosažení tohoto cíle jsou například v nejlepším případě stabilní výnosy při více než pětiprocentním růstu čistých úvěrů nebo pozitivní změna v ostatním provozním výsledku díky nižší bankovní dani v Rakousku. Rizikem mohou být expanzivní měnové politiky centrálních bank včetně negativních úrokových sazeb, volby v klíčových ekonomikách EU, geopolitická a globální hospodářská rizika nebo iniciativy na ochranu spotřebitele.
Erste je klíčovým hráčem na bankovním trhu střední a východní Evropy. Vedle České republiky a Rakouska působí v Rumunsku, na Slovensku, v Maďarsku, v Chorvatsku a v Srbsku. Česká spořitelna je největší tuzemská banka podle počtu klientů.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
