\"V neděli hodinu po půlnoci byla elektrárna převedena do zálohy pro potřeby technického dispečinku ČEZ. Vlastní najetí bloků závisí na ekonomických podmínkách, tedy na ceně elektrické energie na trhu,\" uvedl mluvčí.
V elektrárně začalo hořet v pátek 28. července dopoledne. Hasiči dostali požár pod kontrolu za několik hodin, více než den pak trvalo, než pod kontrolou dohořela všechna ohniska. Příčiny požáru zatím nejsou známy a nelze ještě určit ani výši způsobené škody.
Požár poničil jeden ze dvou absorbérů, což je zařízení pro snižování emisí síry, a částečně i společnou budovu, ve které jsou absorbéry umístěny. \"Druhý absorbér byl poškozen minimálně, zůstal funkční, a proto může elektrárna obnovit provoz. Další postup závisí na vyjádření statika o stavu poškozeného absorbéru. Poškozené části bude nutné kompletně vyměnit, náklady budou hrazeny z pojištění,\" uvedl Sobol.
Tepelná elektrárna Dětmarovice je v provozu od roku 1975. S výkonem 800 megawattů je nejvýkonnější elektrárnou spalující černé uhlí v Česku. Elektrárna dodává teplo do Bohumína a Orlové na Karvinsku, od požáru ČEZ tato města zásobuje z náhradních zdrojů.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
