V podniku, který má zahájit výrobu v příštím roce, vytvoří íránské společnosti IDRO a Negin Group kolem tří tisíc pracovních míst. Podíl francouzského partnera bude činit 60 procent, domácí firmy získají po 20 procentech.
Jak v neděli uvedl server enca.com, na rozdíl od konkurenta PSA, který vyrábí vozy Peugeot a Citroën, Renault nikdy z Íránu ani v období mezinárodních sankcí úplně neodešel. Ročně tam vyrábí kolem 200.000 osobních automobilů. Jednání však dlouho vázla, protože automobilka Renault nebyla ochotna přistoupit na požadavek, aby 40 procent komponentů pocházelo od místních výrobců.
Skupina PSA, která z Íránu odešla po uvalení sankcí v roce 2012, tam před rokem uzavřela s firmou Iran Khodro dohodu o roční produkci 200.000 vozů Peugeot a další o zhruba stejném počtu Citroënů s firmou SAIPA.
Írán ročně vyrobí zhruba 1,350 milionu motorových vozidel a doufá, že do roku 2025 se tento počet zvýší na tři miliony, uvedla agentura AP.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
