Podíl Ruska je ale na celkovém dovozu stavebního dříví do USA pořád relativně nízký. Největšími dodavateli jsou evropské země, jako je Německo a Švédsko. Posun v dovozu je ale důkazem toho, s jakou rychlostí politické třenice mění toky světového obchodu.
Nelogičnost nákupů stavebního dříví ve vzdáleném Rusku na rozdíl od sousední Kanady připouští i představitel Národní asociace stavitelů domů Jerry Howard. \"Donutil nás k tomu trh,\" řekl.
Zatímco dodávky měkkého stavebního dříví z Kanady se za první pololetí snížily o jedno procento, dovoz z Ruska se o 38 procent zvýšil a je nejvýše od roku 2008.
Kvůli obchodnímu sporu s Kanadou se náklady amerických stavitelů domů už zvýšily o 20 procent. Ceny stavebního dříví na komoditní burze v Chicagu od počátku roku vzrostly o 13 procent, což je nejvíce ze všech komodit, které Bloomberg sleduje.
Obchod měkkým stavebním dřívím mezi USA a Kanadou je zdrojem vzájemných třenic už roky, napětí se ale vyostřilo až letos v dubnu, kdy Trumpova administrativa zavedla na dovoz z Kanady clo ve výši 24 procent. Další clo ve výši 7,7 procenta následovalo v červnu. Spekulace, že spor bude vyřešen v rámci nynějších jednání o Severoamerické dohodě o volném obchodu (NAFTA) se zatím nepotvrdily.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
