Potravinářský sektor má velký podíl na britském zpracovatelském průmyslu a na imigrantech je vysoce závislý. Až dosud se však debaty kolem dopadu britského odchodu z EU v tomto směru točily jen kolem automobilového a leteckého sektoru, upozorňuje agentura Reuters.
Podle průzkumu nazvaného \"z pole na vidličku\", kterého se účastnilo 627 společností, už z firem odešlo 31 procent zaměstnanců z pevninské Evropy. A potencionální odchod dalších hlásí 47 procent producentů potravinového řetězce, tedy zemědělských podniků, zpracovatelů potravin, supermarketů i restaurací.
Reuters nicméně podotýká, že dopad brexitu na pracovní trh je zatím poměrně nejasný. Podle oficiálních údajů se ve druhém čtvrtletí zvýšil počet britských zaměstnanců pocházejících z pevninské Evropy o 1,6 procenta, což je nejslabší růst za sedm let. Zhruba pětina z dvou milionů Evropanů pracujících v Británii je zaměstnána právě v potravinářském sektoru.
Jeho představitelé poukazují na to, že nedostatek pracovních sil bude mít vážný dopad na dostupnost i ceny potravin na britském trhu. Podle šetření se 36 procent společností obává, že bez imigrantů z Evropy bude jejich činnost ochromena.
Premiérka Theresa Mayová nedávno řekla, že vláda zaručí práva občanům EU, kteří v Británii již žijí, detaily budoucího imigračního systému jsou však stále nejasné. Federace potravinářského průmyslu vyzývá vládu, aby zaručila práva státních příslušníků z celé Evropské unie. Jak prohlásil šéf federace Ian Wright, je jen otázkou času, než se ze stávající nejistoty stane nevratný fakt.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
