Lilium je dnes jedním z nejatraktivnějších start-upů. Vyvíjí novou kategorii letounu, který umí vzlétnout vertikálně a ve vzduchu přejít do standardního letu malého proudového letadla.
Finanční prostředky firma získala jednak od Tencentu, jednak od lichtenštejnské investiční společnosti LGT, kterou vlastní tamní královská rodina, od podniků Atomico zakladatele firmy Skype Niklase Zennströma a Obvious Ventures spoluzakladatele Twitteru Evana Williamse.
Dohromady s prvním kolem financování se firmě podařilo získat už 101,4 milionu dolarů (2,2 miliardy Kč).
Vývoj letadel na elektrický pohon je teprve na začátku, odvětví se ale vyvíjí intenzivně. Vývoj už zahájily i firmy Airbus či Uber a řada start-upů, včetně firmy Kitty Hawk, kterou podporuje Google. Stroj německé firmy se ale zatím od všech odlišuje právě schopností přejít z režimu vznášení do konvenčního letu.
Po sérii testů s dvoumístným proudovým letadlem start-up Lilium letos v březnu oznámil, že vyvíjí létající taxi o kapacitě pěti sedadel. Letoun uletí pět až šestkrát větší vzdálenost než bezpilotní letoun, dvacetikilometrovou trasu z Manhattanu na newyorské letiště JFK zdolá za pět minut, odhaduje šéf obchodní sekce firmy Lilium Remo Gerber. Lehký letoun bude pohánět 36 elektrických proudových motorů napojených na křídla přes 12 pohyblivých klapek.
Nově získané peníze mají firmě pomoci urychlit vývoj stroje a získat nové zaměstnance. Zatím jich má 70 a potřebuje letecké inženýry, fyziky, IT specialisty či odborníky na elektromotory.
Cílem firmy, kterou v roce 2015 založili čtyři absolventi technické univerzity v Mnichově, je otestovat stroj s lidskou posádkou přibližně za dva roky, a na trh ho uvést během příštích deseti let.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
