Změnovou novelu senátoři zamítli podobně jako hlavní zákon o řízení a kontrole veřejných financí, který měl podle vlády zjednodušit a harmonizovat prověrky ve veřejné správě. Podle většiny senátorů a nyní i poslanců by ale v praxi znamenal jen více byrokracie, a nikoliv efektivnější kontrolu. Sněmovna dnes senátorům dala v obou případech zapravdu, když jejich zamítavé stanovisko v hlasováních nezvrátila.
Převod Štiřína se do změnové novely dostal ve Sněmovně. Úprava předpokládala změnu zřizovatele příspěvkové organizace Zámek Štiřín. Na provoz areálu, jehož součástí jsou i rybníky, park a golfové hřiště, by převod neměl žádný vliv. Předkladatel pozměňovacího návrhu, poslanec KSČM Vladimír Koníček, převod zdůvodňoval tím, že ministerstvo zahraničí Štiřín nechce, a obavami z možného prodeje zámku.
Ministerstvo zahraničí o převodu Štiřína se Sněmovnou už jednalo. Zámek slouží jako hotel nebo místo pro diplomatické, společenské a další akce. Ministerstvo zahraničí provoz dotuje každoročně miliony korun a je pro něj stále obtížnější Štiřín spravovat.
Bývalý ministr financí Andrej Babiš (ANO) dříve několikrát navrhl, aby se stát prodělečného Štiřína zcela zbavil. Ministr zahraničí Lubomír Zaorálek (ČSSD) byl ale proti, podle něj by bylo nejlepší variantou, aby zámek a přilehlý areál dál vlastnil stát.
Už v roce 2012, když byl ministrem zahraničí Karel Schwarzenberg (TOP 09), se o prodeji Štiřína mluvilo kvůli úsporným opatřením. Stát jeho cenu tehdy odhadoval na 330 milionů korun. Podle dřívějších informací jeho hodnota dosahovala až 650 milionů Kč.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
