\"Věřím, že stejně jako ÚZSVM v domácím sporu uspěje i ministerstvo financí v rámci mezinárodní arbitráže se stejnou společností. Naše právní pozice je silná,\" uvedl ministr financí Ivan Pilný (ANO). Německá firma požaduje podobnou částku i v mezinárodní arbitráži. Proti Česku ji zahájila loni v prosinci.
AMF tvrdí, že bez náhrady přišla o obě letadla kvůli neoprávněnému prohlášení konkurzu na Fischerův majetek, kvůli dvojitému neoprávněnému zápisu letadel do konkurzní podstaty a také v důsledku finálního prodeje strojů za nízkou cenu, která odrážela jejich nedostatečnou údržbu. V arbitráži firma AMF argumentuje tím, že stát neochránil její investici do letadel a zodpovídá za selhání konkurzních soudů.
Letadla kvůli složitým soudním sporům stála téměř pět let odstavená na ruzyňském letišti. Nakonec se prodala v roce 2010 za víc než dva miliony dolarů. Podle zpráv v médiích skončily boeingy v Nigérii.
Konkurz na Fischerův majetek byl v České republice zahájen v roce 2005 poté, co o dva roky dříve vyplynuly na povrch finanční potíže Fischerových firem. Fischer s konkurzem nesouhlasil a po několika odvoláních dosáhl v roce 2008 u Nejvyššího soudu jeho zrušení. Nejvyšší soud tehdy výrok zdůvodnil tím, že na Fischerův majetek už byl dříve zahájen konkurz v Německu.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
