Fond průmyslníka Oldřicha Šlemra založený v roce 2016 oznámil záměr ovládnout textilku letos v červenci a akcionářům nabídl 1010 korun za jednu akcii. Před dvěma týdny oznámil vlastník největšího, zhruba třicetiprocentního balíku akcií, maltský fond Wood Textiles Holding, že svůj podíl prodá. Přestože v červenci uváděl, že o prodeji neuvažuje. Nabídku fondu R2G Rohan Czech akceptovali i někteří drobní akcionáři.
Noví investoři chtějí firmu řídit jiným směrem, než je vedená dosud. V posledních letech šla firma cestou progresivní dividendové politiky a expandovala díky rozšiřování vlastní výroby. Postavila továrnu v Egyptě, novou linku ve Znojmě a nyní chystá stavbu továrny v Jihoafrické republice, zatím podepsala smlouvu na koupi pozemku. Podle R2G by si však firma měla ponechat zisk pro sebe, aby se snížilo zadlužení, a expandovala rychleji pomocí akvizic.
Kvůli úvaze o pozastavení vyplácení dividendy doporučují prodej akcií například analytici Patria Finance. \"Přihlédneme-li k poklesu dividendového výnosu pod 3,5 procenta a faktu, že další růst výrobní kapacity Pegasu se odehrává v zemích se značně vyšším geopolitickým rizikem než ČR, nemůžeme nabídku hodnotit jinak než jako atraktivní a akcionářům ji tak doporučujeme využít,\" uvedli. Cena akcií letos stoupla o třetinu.
Pegas Nonwovens je součástí lucemburského holdingu a vyrábí netkané textilie pro stavebnictví, zemědělství či zdravotnictví. Patří k předním evropským výrobcům a získává i další trhy na Blízkém východě a v Africe. Zaměstnává 570 lidí. V prvním pololetí jí rostly meziročně výnosy o 4,7 procenta na 111,7 milionu eur (2,9 miliardy korun). Čistý zisk měla společnost nižší než ve stejném období loňského roku o 41 procent. Vydělala podle zatím neauditovaných výsledků 4,5 milionu eur (117 milionů korun). Její akcie se obchodují na burze v Praze.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
