Akční plán mimo jiné řeší výstavbu infrastruktury pro bezemisní vozidla, dotace a úlevy na pořízení elektromobilů, standardizaci a právní aspekty automatizovaného řízení, vysokorychlostního internetu, digitálních a mobilních služeb a výzkumu a vývoje pro automobilový průmysl.
Mezi konkrétními kroky je například opatření, aby elektromobily nemusely platit registrační poplatky a měly bezplatný vjezd do center měst, možnost zrychleného odepisování pro podnikatele nebo možnost kombinace dotace na pořízení s operativním leasingem. Pro testování autonomních vozů má vzniknout polygon.
\"Podobu ekonomiky vedle průmyslové výroby budou stále více ovlivňovat služby a digitální technologie. Tato změna staví automobilový průmysl, který je jedním z pilířů českého národního hospodářství, před důležité otázky a nabízí budoucí příležitosti,\" uvedl Havlíček.
Podnět k vytvoření memoranda a akčního plánu vznikl na Kolokviu o budoucnosti automobilového průmyslu ČR, které v únoru pořádalo v Mladé Boleslavi Sdružení automobilového průmyslu.
\"Společným cílem sdružení a vlády je zasadit se o to, aby v době, kdy na našem území dosahujeme historicky nejvyšších počtů výroby vozidel a navazujeme na bohatou tradici českého automobilového průmyslu, byly položeny základy pro jeho trvalou budoucí prosperitu a zachování zaměstnanosti v tomto odvětví. Schválené Memorandum a Akční plán pomohou dobře připravit český automobilový průmysl na nadcházející změny, přispějí k udržení mezinárodní konkurenceschopnosti, posílení vzdělanosti a udržení zaměstnanosti v automobilovém průmyslu,\" dodal Wojnar.
Technologický pokrok spojený s nástupem alternativních paliv a vozidel s autonomním řízením, stejně jako plnění stále se zpřísňujících emisních limitů nelze podle Wojnara zastavit a je třeba se na to průběžně připravovat stejně rychle, jako se na to připravují další země s rozvinutým automobilovým sektorem
Tržby tuzemských automobilek a dodavatelů dílů loni meziročně vzrostly o 12 procent na rekordních 1,02 bilionu korun. Objem exportu stoupl o 11 procent na 865 miliard Kč. Každých 23 sekund se v Česku vyrobí jedno auto, celkem jich loni bylo rekordních 1,34 milionu. Automobilový průmysl se na tuzemské průmyslové výrobě podílí zhruba jednou čtvrtinou.
jsa mal



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
