\"Podle nedávného zjištění si mohou kvůli lepšící se ekonomické situaci lidé dovolit dražší a kvalitnější ojeté vozy. Roste tak i počet zákazníků, kteří doposud neměli auto žádné,\" uvedla generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.
Nejvíce se loni prodávaly hatchbacky ve stříbrné barvě s benzinovým motorem. Pro hatchback, tedy vůz s výklopnou zadní částí karoserie a svislou nebo splývající zádí, se loni rozhodlo téměř 33 procent zákazníků. Následuje provedení kombi s podílem 28 procent. Prodejům dominovaly vozy s manuální převodovkou, náhonem na dvě kola a výkonem 70 až 85 kW.
Nejoblíbenějším prodávaným vozem byla loni Škoda Octavia, kterou si pořídilo 10,8 procenta zákazníků. Menší škodovku, Fabii, si vybralo 9,7 procenta českých řidičů. Třetí místo patří stejně jako minulý rok vozu Volkswagen Passat (3,8 procenta). Na čtvrtém místě se umístil Ford Focus a pětici nejprodávanějších uzavírá Škoda Superb, která si meziročně polepšila o dvě příčky.
Skupina AAA Auto působí na trhu již 26 let. Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes dva miliony zákazníků. Skupinu vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
