GE Money Bank má dlouhodobě vedoucí pozici v oblasti úvěrování zemědělců. Celkové portfolio hypoték na nákup zemědělské půdy tvoří 206 úvěrů v objemu 385 milionů korun. Úvěry od GE Money Bank mají průměrnou výši 1,86 mil. Kč a dobu splatnosti 15 let.
„Na rostoucí počet poskytnutých hypoték na nákup zemědělské půdy má kladný vliv především spolupráce s Podpůrným a garančním rolnickým a lesnickým fondem (PGRLF), který poskytuje zemědělcům finanční podporu při nákupu nestátní zemědělské půdy do osobního vlastnictví,“ řekla Iva Prokopová, manažerka produktů GE Money Bank pro zemědělské subjekty. „Naši klienti tvoří 64 % z celkového počtu zemědělců, kteří získali od PGRLF dotaci části úroku z úvěru v rámci programu Půda,“ dodala Iva Prokopová.
Od února 2004, kdy byl program Půda spuštěn, již PGRLF schválil úrokové dotace u 157 žadatelů, dalších 36 získalo příslib dotace. Z tohoto počtu je celkem 100 klientů GE Money Bank se schválenou žádostí a 10 má příslib dotace. „Dalších 38 klientů GE Money Bank v rámci programu Půda má aktuálně podanou žádost o úrokovou dotaci,“ podotkla Iva Prokopová.
Úvěrování zemědělských subjektů je jednou z dlouhodobých priorit GE Money Bank. Téměř čtvrtinu portfolia komerčních úvěrů představují úvěry zemědělcům. V nabídce banky jsou speciální produkty, které odrážejí specifické potřeby zemědělců vyplývající např. ze sezónního charakteru výroby.
Od dubna navíc GE Money Bank zemědělcům umožňuje za provozní a investiční úvěry ručit skotem. Pro větší snadnost a úsporu času a nákladů je dobytek oceněn účetní cenou, pak už postačí jen zajišťovací převod vlastnického práva. Díky tomu není nutné využívat znaleckých posudků a notářských zápisů.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
