...topného systému.
Základem teplovodního systému jsou nejčastěji plastové, dnes už řidčeji kovové, trubky kladené ve spirále či obloucích do vrstvy betonu pod finální podlahovou krytinu, v nichž proudí ohřívaná voda. Protože teplota podlahy by se z hygienických důvodů měla pohybovat někde kolem 24oC, je třeba počítat s tím, že v případě napojení podlahového topení na stávající způsob vytápění radiátory bude třeba zařadit do systému speciální regulaci, která sníží teplotní spád na běžných 40/30oC. To samozřejmě v případě, že část domu bude vytápěna běžnými radiátory a část, například pouze obytná část, podlahovým topením. Spolu s vědomím, že výška podlahy v místnosti stoupne instalací teplovodního systému často o více než deset centimetrů, je tato varianta pro rekonstrukci otopné soustavy značně komplikovaná.
Mnohem jednodušší bude v tomto případě instalace některého z elektrických systémů, zejména volných kabelů nebo topných rohoží. První z nich se ukládají do flexibilního tmelu a jsou vhodné zejména do místností s komplikovaným půdorysem, protože umožňují vyhnout se například vaně, sauně, vestavěnému nábytku a podobně. Ještě pohodlnější je práce s topnými rohožemi, které se vyrábějí v různě dlouhých a širokých pásech a v různých výkonech. Díky snadné instalaci je lze pokládat i svépomocně, pouze zapojení musí zajistit odborník.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
