Ledový čaj Dobrá voda míří pod značku Toma, ta je na prodej

12.12.2018 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Brno 12. prosince (ČTK) - Karlovarské minerální vody musí převést výrobu ledového čaje Dobrá voda do závodu Toma, výrobek přejmenovat na ledový čaj Toma a celý závod Toma připravit k prodeji. Tuto podmínku stanovil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), aby mohly KMV koupit českou i slovenskou pobočku PepsiCo a přitom nenarušily hospodářskou soutěž. ČTK to zjistila z rozhodnutí, které dnes ÚOHS zveřejnil na svých internetových stránkách.

Karlovarské minerální vody podmínku antimonopolního úřadu akceptovaly. \"Přesun výroby ledového čaje neovlivní celkovou produkci závodu Dobrá voda a nebude mít dopad ani na zaměstnance, kteří zde pracují. Ani naši spotřebitelé nepřijdou o svůj oblíbený výrobek, budou si jej moci i dále vychutnat, ač pod jiným jménem. Pro pokračování podniku Toma zajistíme dobré podmínky,\" uvedl dnes generální ředitel KMV Alessandro Pasquale.

Úřad o podmíněné fúzi rozhodl už na konci října. \"Spojení soutěžitelů vzbuzovalo vážné obavy z podstatného narušení hospodářské soutěže plynoucí z rozšíření aktivit skupiny KMV při výrobě a velkoobchodním prodeji značkových neochucených a ochucených vod a značkových RTD (ready-to-drink) čajů,\" uvedl tehdy předseda ÚOHS Petr Rafaj.

V transakci, kterou ÚOHS posuzoval, šlo o nákup jak české, tak slovenské pobočky PepsiCo a také o maďarská aktiva společnosti nadnárodní skupiny PepsiCo Inc. Slovenské a maďarské úřady již dříve fúzi povolily, ÚOHS však zjistil, že spojením firem by získaly KMV převahu na trhu s ledovými čaji. Proto podmínkami stanovil, že musí výrobu tohoto segmentu pod vlastní značkou omezit.

Skupina KMV, kterou vlastní italská rodina Pasquale, je největším výrobcem minerálních a pramenitých vod ve střední Evropě. V Česku vyrábí vedle minerální vody Mattoni pramenitou vodu Aquila a minerální vody Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká Kyselka. Své produkty vyváží do 20 zemí. KMV mají 11 závodů, z toho sedm v ČR. Pracuje pro ně 2400 zaměstnanců a mají obrat kolem 12,5 miliardy korun.

Česká PepsiCo se loni po dvou letech ve ztrátě dostala do zisku 654.000 korun. Tržby jí vzrostly meziročně o 355 milionů na 2,75 miliardy Kč.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK