...která nás bude zastupovat při důležitých rozhodnutích odborného rázu a která bude stavbu hlídat, aby byla provedena podle všech předpisů, norem, zákonů a vyhlášek.
Stavba na klíč je při prvním pohledu stavbou nejdražší. Platíme stavební firmu, která je zřejmě firmou větší, má tedy více administrativy a podobných "drahých" věcí. Představa o drahé výstavbě na klíč je však lehce zavádějící. Smlouva s dodavatelskou firmou by měla být velmi podrobná a kvalitní pro obě strany. Měla by obsahovat klauzule o zárukách, přesný položkový rozpočet a samozřejmě i časový harmonogram. Toto vše nás chrání před nekvalitou a časovými skluzy. Stavební dozor investora nám pomáhá a šetří čas, ale ani tato osoba nepracuje zadarmo. Úspora, která vyrovná peníze vynaložené na její činnost, je především v našem čase, který také něco stojí. Dále nám šetří nervy, nemusíme stavbu hlídat osobně a také peníze do budoucna, neboť hlídá kvalitu odváděných prací na stavbě.
Podstatnou úsporu pocítíme také na sazbě DPH. Stavební firma nám účtuje - tedy pouze do konce roku 2007 - DPH ve výši 5%, a to i z materiálu, který je na stavbě použit. Pokud budeme stavět svépomocí, budeme materiál nakupovat se sazbou základní, tedy 19%.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
