Průměrná cena prodávaných vozů z druhé ruky se meziročně zvýšila o 26.000 na 228.000 korun. Přestože cena stále roste, neboť lidé začali po krizi preferovat novější či lépe vybavená auta a jsou ochotni za ně více zaplatit, český vozový park stále stárne. Průměrné stáří vozu registrovaného v českém registru silničních vozidel se v letošním prvním pololetí navýšilo na 14,82 roku. Před sedmi lety bylo o skoro dva roky nižší.
Stočený tachometr má zhruba třetina prodávaných ojetých aut. Takové auto je pro kupujícího v průměru o 20 procent dražší, než kolik by mělo stát v případě, že by stočený tachometr nemělo. V podobné výši pak čekají nového majitele výdaje za opravy a údržbu v následujících letech, které jsou spojeny s vyšším nájezdem kilometrů. Nejtěžší je odhalit stočený tachometr u aut z dovozu. Objem podvodů kvůli přetáčení tachometrů přitom dosahuje deset miliard korun ročně.
Více než polovina dovážených ojetých osobních aut je starší deseti let. Přitom každé páté dovezené vozidlo do 11 let stáří prodělalo škodní událost, o níž jeho český majitel pravděpodobně ani neví. U starších vozů lze očekávat poškození ještě častější.
Objem prodaných ojetých aut je proti novým zhruba třikrát vyšší. Prodej nových vozů loni poklesl o 3,7 procenta na 261.437 vozů.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
