V samotném září automobilky vyrobily 125.351 osobních aut, což je o šest procent více než ve stejném období loni.
Největší Škoda zvýšila za devět měsíců produkci o 2,5 procenta na 670.156 automobilů. Kolínská TPCA hlásí zvýšení výroby o 2,7 procenta na 161.953 vozidel. Nošovická automobilka Hyundai vyrobila 235.000 vozů, tedy meziročně o 5,4 procenta méně.
Evropský trh zaznamenal pokles prodejů o 1,6 procenta. V Česku prodej nových osobních aut za tři čtvrtletí klesl o osm procent. Za celý rok sdružení očekává minimálně vyrovnání loňského výrobního rekordu.
\"Výkonnost českého autoprůmyslu je v tomto roce i nadále dobrá. K růstu produkce přispívá především silná pozice a konkurenceschopnost tuzemských automobilek na zahraničních trzích, kam směřuje většina naší produkce. Důležitým faktorem je pro nás růst prodejů nových vozidel v Německu (+ 2,5 procenta), o jehož budoucím ekonomickém vývoji má řada odborníků obavy. Ani my nežijeme ve vakuu, tamní situaci sledujeme, stejně jako další vývoj okolo odchodu Velké Británie z EU. Aktuální výsledky a vývoj nám ale dávají důvod k mírnému optimismu, že bychom i v roce 2019 mohli ve výrobě vozidel přinejmenším vyrovnat loňský rekordní rok,\" uvedl prezident sdružení Bohdan Wojnar.
Produkce autobusů se zvýšila o 11 procent na 3814 vozidel. Vysokomýtské Iveco vyrobilo celkem 3399 autobusů, což je růst o 11 procent, podobným tempem rostl i SOR na 391 vyrobených vozidel.
Výroba motocyklů reprezentovaná týneckou Jawou klesla o 18 procent na 999 strojů.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
