Německá ekonomika je silně závislá na vývozu. Ten však trpí kvůli zpomalení globálního růstu, obchodním sporům vyvolaným americkým prezidentem Donaldem Trumpem a nejistotou spojenou s plánovaným, ale odkládaným odchodem Británie z Evropské unie.
V letošním roce má vývoz podle DIHK ještě vzrůst o 0,3 procenta. Loni stoupl o 2,1 procenta. Příští rok však zřejmě o půl procenta klesne.
\"Pro naši ekonomiku se silným průmyslovým jádrem je to obrovská výzva,\" prohlásil prezident DIHK Eric Schweitzer při prezentaci nejnovějšího průzkumu mezi více než 28.000 manažery. \"Od finanční krize z přelomu let 2008/2009 DIHK neobdržela tak pesimistické odpovědi od firem,\" dodal a upozornil, že průměrný růst vývozu se obvykle pohybuje kolem 5,5 procenta.
Kvůli nepříznivému vývoji obchodu DIHK také snížila výhled růstu německé ekonomiky na letošní rok na 0,4 procenta z původních 0,6 procenta. V příštím roce se má hrubý domácí produkt (HDP) zvýšit o půl procenta, avšak převážně díky neobvykle vysokému počtu pracovních míst v příštím roce.
Německá vláda i přední hospodářské instituty předpokládají, že HDP Německa se letos zvýší pouze o půl procenta. Ve druhém čtvrtletí se HDP snížil o 0,1 procenta po růstu o 0,4 procenta v prvním čtvrtletí. Pokud by HDP vykázal pokles i ve třetím čtvrtletí, znamenalo by to, že německá ekonomika vstoupila do recese. Ta se obvykle definuje jako alespoň dvě čtvrtletí hospodářského poklesu za sebou. Německo je největší ekonomikou v Evropě a největším obchodním partnerem České republiky.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
