Včetně dispečerů se bude o zimní údržbu dálnic starat více než 700 zaměstnanců ŘSD. \"Další kapacity, především pro údržbu silnic první třídy, jsou na zimu v pohotovosti u dodavatelských firem,\" uvedl Studecký. Dispečeři mají k dispozici online údaje z kamer, jsou informovaní i z meteorologických stanic a ze snímačů umístěných na vozovkách. První technika zmírňující závady ve sjízdnosti musí na dálnice a silnice první třídy vyjet do půl hodiny od zjištění závady, uvedl Studecký.
Posypového materiálu je podle něho připraveno podle průměrné zimy. \"V případě zvlášť drsného počasí je ještě možné sáhnout do nouzových rezerv,\" řekl Studecký. Minulou zimu silničáři na české dálnice a silnice první třídy vysypali přes 116.000 tun soli a použili 36.725 litrů solanky. Oproti předchozí zimně vzrostla spotřeba zhruba o 20 procent.
Loňská zima byla pro silničáře nejnákladnější za posledních pět let. Celkové výdaje na zimní údržbu dálnic dosáhly 804 milionů korun, což je zhruba o 55 milionů korun více než v předcházejícím roce. Údržbu více než 6000 kilometrů obstarávaly dodavatelské firmy. ŘSD vybralo v roce 2017 v součtu za 6,8 miliardy korun dodavatele pro každý kraj, s výjimkou Středočeského kraje, který byl rozdělen na dvě části.
Problémy se zimní údržbou byly loni na dálnici D1 na Vysočině zejména v prosinci. Kvůli hustému sněžení a zpoždění při rekonstrukci dálnice se tvořily mnohakilometrové kolony. Dopravci kvůli tomu kritizovali ŘSD, podle silničářů naopak byly kolony částečně způsobeny nedisciplinovanými řidiči.