\"Růst hrubého domácího produktu (HDP) Slovenska budou i nadále brzdit vnější podmínky, které se zhoršují. Především ochlazování růstu v Německu - kam v červenci 2019 směřovalo 23,2 procenta slovenského vývozu - znamená pro Slovensko největší riziko,\" uvedla ratingová agentura.
Rozsah útlumu ekonomické aktivity za druhé čtvrtletí spolu s výhledem slabého růstu v Německu i v eurozóně ratingovou agenturu vedly k tomu, že snížila výhled růstu HDP Slovenska na letošní rok na 2,5 procenta. Dosud čekala růst o 3,5 procenta. Podobně na příští rok snížila odhad růstu na 2,7 procenta z dosud odhadovaných 3,4 procenta. Na rok 2021 agentura na Slovensku počítá s růstem HDP o 2,5 procenta.
\"Krátkodobá rizika pro sektor výroby automobilů na Slovensku, včetně silného napojení na německý dodavatelský řetězec, a včetně brexitu a hrozby cel ze strany Spojených států, se zdají zvládnutelná. Dlouhodobě však tento sektor čelí rostoucím strukturálním rizikům kvůli potenciálně přísnější regulaci v EU v souvislosti s ochranou životního prostředí,\" uvedla Fitch.
Úvěrový rating je důležitým vodítkem pro investory, neboť jim ukazuje, jaká je pravděpodobnost řádného splácení půjček. Má významný vliv na ochotu věřitelů příslušnému státu či jinému subjektu půjčovat a rovněž na podmínky půjčky, například na úrokovou sazbu. Čím je rating vyšší, tím lépe je dlužník vnímám v očích věřitelů a tím je i pravděpodobnější, že si bude schopen zajistit levnější půjčky.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
