Pokud se firmy dohodnou, počítá se s finanční pomocí britské vlády, upozornil zpravodajský server BBC. Podle čínské skupiny není zatím jistá konečná cena.
British Steel zaměstnává v ocelárnách ve Scunthorpe a Teesside na severovýchodě země asi 4000 lidí. Dalších 20.000 pracovních míst připadá na dodavatelský řetězec navázaný na ocelárny, 1000 lidí by o práci mohlo přijít ve Francii a Nizozemsku. Součástí smlouvy je podle BBC zachování všech těchto míst. Na British Steel, zejména pak na ocelárnu v Scunthorpe, připadá asi třetina oceli vyrobené v Británii.
Před vstupem do likvidace podnik vlastnila investiční společnost Greybull Capital. Ta ho jako ztrátový koupila v roce 2016 za jednu libru od indické ocelárny Tata Steel. Greybull Capital za původ neúspěchu označila obavy z průběhu brexitu, které se negativně odrazily na objednávkách.
Před čínskou skupinou Jingye o převzetí British Steel jednal turecký armádní penzijní fond OYAK, respektive jeho investiční dceřiná společnost Ataer Holding. Britského výrobce oceli chtěla převzít do konce letošního roku, v srpnu podepsala předběžnou dohodu.
British Steel se soustředí na výrobu kolejnic a dlouhé výrobky - nosníky a tyčovou ocel, které se hojně využívají ve stavebnictví, a dále na výrobu ocelového drátu, který se vedle řady jiných využití v průmyslu dává do pneumatik. Skupina Jingye první dva z uvedených produktů, tedy kolejnice a dlouhé výrobky, nevyrábí, a tak by si převzetím rozšířila výrobní záběr.
V dlouhodobém výhledu čínský podnik slíbil zvýšit produkci z 2,5 milionu na více než tři miliony tun ročně. Chce ale také snížit náklady.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
