\"Čísla byla mírně horší, než jsme očekávali. Tržní odhady byly posazeny ještě optimističtěji, proto podle našeho názoru může trh hodnotit výsledky za třetí kvartál negativně,\" uvedl analytik Fio banky Jan Raška.
Podle analytika společnosti Capitalinked Radima Dohnala firmě pomáhá pokračující růst cen elektřiny a fakt, že se v každém dalším čtvrtletí prodává budoucí dodávka za čím dál vyšší ceny. \"Meziroční zhoršení je naopak podstatné v objemech vyrobené elektřiny. V jaderných elektrárnách klesl o jedno procento v důsledku delší odstávky v Dukovanech, v uhelných elektrárnách se snížil o pět procent. Pozitivní je nárůst výroby v paroplynu o 80 procent. Tam jde o výrobu zejména ze zdroje v Počeradech,\" doplnil Dohnal.
Za loňský rok vyplatil ČEZ akcionářům na dividendách 12,9 miliardy korun. V přepočtu na akcii to bylo nejméně za posledních 12 let. \"Na první pohled vypadají čísla negativně. Nicméně celoroční cíle se prakticky nezměnily. A stále naznačují vyšší dividendu než loni,\" podotkl analytik Komerční banky Bohumil Trampota.
Podle analytika České spořitelny Petra Bártka výsledky ČEZ potvrdily vývoj zajištěných cen, díky nimž rostou provozní výsledky firmy i přes nižší produkci z uhelných elektráren a odstávku v Dukovanech. \"Při pohledu na zajišťování elektřiny ve třetím čtvrtletí firma dosahovala ceny výrazně nad 50 eur (1275 korun) za megawatthodinu, zatímco v roce 2019 má průměrnou zajištěnou cenu na 38 eur (970 korun) za megawatthodinu. V příštím roce tak lze očekávat další výrazný růst ziskovosti,\" dodal Bártek.
ČEZ je největší česká energetická firma. Majoritním akcionářem firmy je stát, který prostřednictvím ministerstva financí drží zhruba 70 procent akcií.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
