Po rozsáhlých konzultacích s členskými státy a zúčastněnými stranami Komise navrhuje, aby bylo v příštích třech letech 222 základních legislativních oblastí (celkem více než 1400 souvisejících právních aktů) zrušeno, kodifikováno, přepracováno nebo pozměněno. Program bude pravidelně aktualizován. Nejprve přijdou na řadu nejvíce zatížená odvětví, jakými jsou automobily, odpady a stavebnictví. Další odvětví, jako jsou potraviny, kosmetika, léčiva nebo služby, je budou brzy následovat.
Komise se rovněž hodlá vypořádat s administrativním zatížením týkajícím se zejména malých podniků, a to tím, že zjednoduší obtížné vyplňování statistických formulářů a modernizuje celní kodex tak, aby umožňoval elektronickou výměnu informací. Zjednodušení nelze dosáhnout bez podpory ze strany spolutvůrců práva – Evropského parlamentu a členských států. Další informace viz MEMO/05/394.
Předseda Komise José Manuel Barroso k tomu řekl: „Iniciativa za zlepšování právní úpravy je základním kamenem partnerství pro růst a zaměstnanost. Jedním z hlavních bodů našeho programu „Zlepšování právní úpravy“ je jednodušší legislativa EU, která zvýší konkurenceschopnost našich společností. Komise plní, co slíbila.“
Místopředseda Günter Verheugen dodal: „Na základě této iniciativy se právo EU značně zjednoduší, což bude mít pozitivní dopad na konkurenceschopnost naší ekonomiky. Zlepšováním právních předpisů se však nerozumí oslabení regulačního charakteru legislativy. Cíle politik se nemění, ale pro občany a podniky bude snazší, levnější a efektivnější jich dosáhnout.“
Současný pracovní program do značné míry vychází z informací, které poskytly členské státy, zájmové skupiny a občané. Z předběžné analýzy probíhajících internetových konzultací (viz IP/05/963) vyplývá, že velká část reakcí veřejnosti se týká byrokracie spíše ve spojitosti s vnitrostátními nebo místními předpisy než v legislativě EU. Proto bude iniciativa, jejímž cílem je zjednodušení právní úpravy, nedílnou součástí národních reformních programů členských států v rámci partnerství pro růst a zaměstnanost.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
