Homebanking je službou nabízející aktivní prvky přímého bankovnictví pomocí osobního počítače napojeného přes modem. Uživatel zadává 24 hodin denně příkazy k převodu, k inkasu a řadu dalších. K dispozici je kompletní přehled o historii účtu. Homebanking může být buď po pevné lince, nebo přes internet.
Phonebanking je aplikace pro využití klasického nebo mobilního telefonu pro provádění platebního styku nebo získání informací. Uživatel služby komunikuje hlasem nebo tlačítky s živým operátorem nebo hlasovým počítačem. Podle povahy je phonebanking buď aktivní (platební styk), nebo pasívní (jen informace - o zůstatku na účtu a některé další).
GSM banking
mohou využít všichni majitelé mobilních telefonů. Služba má opět aktivní a pasívní podobu. U pasívní části se odesílá krátká SMS zpráva, kdy odezvou na ní je informace o zůstatku na účtu, případně další údaje. Aktivní GSM banking je v současné době buď na bázi klíčových slov v SMS zprávě, nebo může být jako technologie SIM Toolkit, kdy se klient přímo pohybuje v menu telefonu a zadává příslušné údaje, jako čísla účtů, částky převodu a další. K mání je v poslední době i technologie WAP.Internetbanking je p
roduktem, který umožňuje provádět platební styk, získávat informace o svém účtu a řadu dalších údajů z libovolného počítače napojeného na internet. Není zde podmínkou předchozí instalace určitého softwaru na jeden konkrétní počítač, jako je tomu u homebankingu po internetu. Stačí se pouze přihlásit do systému banky a po absolvování bezpečnostní procedury je možné již provádět všechny operace. Uživatel má k dispozici buď elektronický klíč pro generování bezpečnostních kódů, nebo sérii digitálních certifikátů.Zdroj: HN z 12. 06. 2000