NRP obsahuje strategii pro realizaci programů fondů EU v letech 2007-13. NRP vychází ze současné podoby návrhů nařízení ke Strukturálním fondům (FS) a Fondu soudržnosti a opírá se o klíčové evropské i domácí strategické dokumenty. NRP je i nejvýznamnějším východiskem pro tvorbu Národního strategického referenčního rámce (NSRR) ČR pro období 2007 – 2013: dokumentu, jehož podoba bude vyjednávána s Evropskou komisí v druhé polovině tohoto roku.
NRP klade primární důraz na posilování konkurenceschopnosti klíčových oblastí hospodářství a Česka jako celku. Základní princip říká, že „konkurenceschopná česká ekonomika přispěje k celkové konkurenceschopnosti EU“. Hlavním cílem NRP je přeměna socioekonomického prostředí ČR v souladu s principy udržitelného rozvoje tak, aby byla přitažlivým místem pro realizaci investic, práci a život obyvatel. Prostřednictvím trvalého posilování konkurenceschopnosti bude dosahováno udržitelného růstu, jehož tempo bude vyšší než průměrný růst EU 25. ČR bude usilovat o růst zaměstnanosti a o vyvážený a harmonický rozvoj regionů, který povede ke zvyšování úrovně kvality života obyvatelstva.
NRP byl zpracován širokým expertním týmem pod vedením Řídicího a koordinačního výboru (ŘKV), jenž byl v gesci Ministerstva pro místní rozvoj ČR zřízen coby nejvyšší orgán pro přípravu naší země na čerpání unijních zdrojů v letech 2007 – 2013. Práce na NRP byly zahájeny v polovině roku 2005 a do jeho zpracování byli v rámci několika pracovních skupin zapojeni zástupci orgánů státní správy, regionů soudržnosti NUTS II, Českého statistického úřadu, Hospodářské komory a dalších subjektů reprezentujících akademický sektor, podnikatele, odbory i neziskovou sféru. NRP tedy vznikal na základě principu partnerství a aktéři měli možnost ho svými připomínkami významně ovlivnit. Návrh NRP byl prezentován i veřejnosti, jíž ho zástupci MMR představili 16. ledna. Na sérii regionálních kulatých stolů ho poté zájemcům z řad neziskového sektoru i široké veřejnosti prezentovali zástupci Centra pro komunitní práci.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
