SOS se začalo v rámci projektu NROS financovaného Evropskou komisí v průběhu roku 2006 obracet na podnikatelskou veřejnost kromě dosavadních nabídek odborných seminářů i s nabídkou možnosti komplexní konzultace obchodních podmínek. Cílem je upozornit na nejčastější nedostatky z pohledu garance práv spotřebitelů - program nese název "SOS - Spotřebitelský audit obchodních podmínek".
SOS – Spotřebitelský audit obchodních podmínek (SAOP) vznikl za účelem zvýšení obecného povědomí o spotřebitelských právech mezi podnikateli a rovněž širší spotřebitelské veřejnosti. Mgr. Martin Reisinger, právník SOS, k tomu uvádí: „Právě proto, že podnikatelé jsou těmi, kteří spotřebitelská práva uvádějí v život prostřednictvím svých obchodních podmínek, je nutné, aby tyto obchodní podmínky byly v souladu s příslušnými právními předpisy.“
SAOP reaguje především na obecnou praxi provozovatelů internetových obchodů, kteří často navzájem kopírují obchodní podmínky bez přihlédnutí k jejich obsahu a předmětu své vlastní podnikatelské činnosti a díky tomu dochází k lavinovému efektu šíření nelegálních ustanovení těchto obchodních podmínek. V důsledku toho vznikají určité zvyklosti, které se dostanou do povědomí veřejnosti, ačkoli nemají oporu v právních předpisech. Časté problémy při reklamaci zboží – jako např. požadavek vrácení zboží v originálním obalu, poplatky za tzv. neoprávněné reklamace či jiné protiprávní podmínky by s přispěním programu SAOP mohly být postupně odstraňovány. „Sázíme i na pozitivní přístup podnikatelů, kteří budou v souvislosti se zvýšenou pozorností věnovanou obchodním podmínkám sami přistupovat k úpravám svých obchodních podmínek a půjdou tak ostatním obchodníkům příkladem v přístupu k zákazníkům“, říká Mgr. Klára Přikrylová z SOS.
Zájemci o SAOP se mohou obrátit na níže uvedený kontakt nebo navštívit: www.spotrebitele.info/audit.



Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
