V minulém ročníku se s největším zájmem účastníků setkaly příspěvky věnované zákazníkům a trendům poptávky. Program nadcházejícího Retail Summitu proto přisuzuje představení lokálních i globálních trendů poptávky velký význam. Organizátorům se v rámci této snahy podařilo zajistit i exkluzivní prezentaci globálního výzkumu trendů poptávky GfK Roper Reports Worldwide, kterou přednese Nick Chiarelli z Velké Británie.
Výrobci a obchodníci, kteří chtějí na budoucím trhu uspět musí umět předvídat trendy spotřebního chování. To vyžaduje skutečně vizionářský a kreativní přístup, a rovněž co nejkvalitnější analytické podklady o globálních klíčových trendech. Ty systematicky monitoruje GfK Roper Consulting prostřednictvím 30 000 osobních rozhovorů, které se každoročně uskuteční se spotřebiteli v 25 různých zemích (včetně České republiky). Jejich výstupem jsou Roper Reports Worldwide - analýzy, v jejichž rámci bylo identifikováno 18 klíčových globálních trendů, které jdou napříč všemi kategoriemi produktů. Trendy byly kategorizovány podle 4 základních oblastí, které určují spotřební chování.
Geografické trendy:
- východ a západ se prolínají
Trendy životního stylu:
- domov je tam, kde jste vy
- sbližování přináší flexibilitu
- promíchávání kultur
- snaha o zdravý životní styl
- život v pohybu/za pochodu
- pragmatický materialismus
- náhrada starých médií novými
- osobni doporučení namísto klasické reklamy
Trendy životního cyklu:
- měnící se charakter rodiny
- stárnoucí populace
- urbanizace a migrace
- zaneprázdněnost
Trendy založené na hodnotách:
- touha po autenticitě
- honba za úspěchem
- globální úzkost
- snaha o relaxaci
- spotřebitel přebírá vedení
Zejména poslední trend je pro český a středoevropský maloobchodní trh zcela zásadní a bude jistě jednou z nosných myšlenek celého Retail Summitu 2007. Česká republika je jedním z trhů, na kterých se zásadní posuny ve spotřebním chování studovaly. I proto jsou výsledky srovnávací studie, kterou v úvodním programovém bloku Retail Summit 2007 bude prezentovat Nick Chiarelli, očekávány s velkou zvědavostí.
Další informace: Nick Chiarelli, tel.: +44 207 890-9553, nick.chiarelli@gfk.com
Informace o Retail Summitu 2007 jsou k dispozici na http://www.retail21.cz/summit či na sekretariátu konference, tel: +420 251 117 521, e-mail: konference@incoma.cz



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
