Nechoďte do banky, když stačí telefon

11.10.1999 | ,
ÚČTY A SPOŘENÍ


Banka je místo, kam člověk, který v ní má běžný účet, chodí relativně často

Banka je místo, kam člověk, který v ní má běžný účet, chodí relativně často. V řadě případů však již osobní návštěva pobočky není zapotřebí. Mnohé věci je totiž možné vyřídit pohodlně telefonicky - z domova či odkudkoli. Výhodou je i to, že takto lze s bankou komunikovat v kteroukoli

denní a noční dobu.

Nejde jenom o zjišťování zůstatku na účtu, o obratech, či informací o bance a jejich produktech, jak si mnoho lidí nesprávně myslí, ale i o možnostech telefonicky provést aktivní operace. To je například zadat jednorázový či trvalý příkaz.

Vyšším stupněm než telefonní bankovnictví (phonebanking) je komunikace s bankou prostřednictvím počítače (homebanking). Homebanking je ovšem z technických i cenových důvodů zatím přece jen využíván jen poměrně úzkým okruhem lidí, i když mu samozřejmě paří velká budoucnost.

KOLIK STOJÍ PHONEBANKING

Banka

Název

Cena (zřízení + využívání)

Poplatky za telefon

ČS

Sporotel

Nyní zdarma

Běžné telek. Popl.

KB

Expr. Linka

Zdarma při min. prům. měs. zůstatku 20 000 Kč* (jinak 150 Kč/měsíc, podnikatelé 250 Kč/měsíc)

Bezplatná linka

IPB

IPB Phonebank.

Majitel Os. Konta 100 Kč za zřízení + 20 Kč/měsíc**

Bezplatná linka

Pošt. Spoř.

IPB Phonebank.

Postžir. Účet: 50 Kč zříz. + 10 Kč/měs.*** postkonto: 100 Kč zříz. + 20 Kč/měs.***

Bezplatná linka

Pozn:

*

rok zdarma, jestliže při zřízení služby má klient na depozitech v KB aspoň 200 000 Kč

** do pěti zavolání, za každé další 10 Kč, za zprávu faxem 20 Kč

*** do 5 zavolání, za každé další u postžira 5, u postkonta 10 Kč, za zprávu faxem 20 Kč

 Pozn:

* 300 000

až 350 000 - odhad ČS

Zdroj: Právo z 9. 10. 1999

Autor článku

 

Články ze sekce: ÚČTY A SPOŘENÍ