Zbaví se Evropská komise (EK) nezvládnutelného návalu žádostí o fúze a akvizice podniků a bude moci mnohem kvalifikovaněji bojovat proti vytváření skutečných nezákonných kartelů a monopolů v zemích Evropské unie? Komisař Mario Monti, který v EK nově odpovídá za dodržování pravidel čestné hospodářské soutěže, chce ve větší míře přenést kompetence při schvalování kooperace méně významných podniků na regulá
tory členských států a zaměřit se jen na "velké ryby". Zatím totiž orgány EK neměly čas hluboce a důkladně prověřovat a přezkoumávat, zda to které spojení firem neporušuje zásady čestné konkurence.Jak včera Monti řekl britskému listu Financial Times, nejtěžším úkolem bude zřejmě prosadit nové pojetí při poskytování státních záruk, což je kontroverzní problém zejména v Německu, protože by to prý ovlivnilo tamní praxi státní pomoci bankám, které patří k veřejnému sektoru. Hodlá rovněž přesněji specifikovat
způsob, jak přistupovat ke státní podpoře projektů na ochranu životního prostředí. Hlavně evropský finanční sektor, jak prohlašuje Mario Monti, se poměrně opožděně dostává do konkurenčního prostředí a osvojuje si kulturu hospodářského soutěžení. Proto vyzývá finanční ústavy v patnácti členských zemích Evropské unie, aby více upozorňovaly na protikonkurenční praktiky.Zdroj: HN z 27. 10. 1999



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
