Zájem turistů o naši republiku se začal opět zvyšovat

15.11.1999 | ,
MAKRODATA A EU


Českou republiku navštívilo 75,7 miliónu cizinců za tři čtvrtletí letošního roku

Českou republiku navštívilo 75,7 miliónu cizinců za tři čtvrtletí letošního roku. I když v porovnání se stejným obdobím loňského roku jde zhruba o 3,5procentní pokles, ve skutečnosti lze od srpna hovořit o změně nepříznivého trendu. Vyplývá to jak z poslední statistiky ČSÚ, který poskytuje data o vývoji do konce letošního září, tak i z průzkumu, které HN provedly ve vybraných pražských hotelích.

"Na rozdíl od prvního pololetí, kdy zájem o Českou republiku poznamenaly události v Kosovu a zemětřesení v Turecku, nyní zaznamenáváme zlepšující se tendence," uvedl sekretář Asociace cestovních kanceláří ČR Oldřich Freidinger. Důvodem je nejen obnovená chuť zámořských turistů vypravit se do Evropy, ale i pružnost

hoteliérů přizpůsobit se situaci. "Organizátoři zájezdů se snažili dvouapůlměsíční pokles zájmu nahradit také výhodnějšími nabídkami. Hoteliéři šli drasticky s cenami dolů a získali tím hodně klientů," míní zástupce ředitele hotelu Panorama - Corinthia Kamil Madej.

Pražští hoteliéři zvýšený příliv cizinců začali pociťovat již od září, říjen však překročil všechna očekávání. "Myslím, že pro hoteliéry budou tyto dva podzimní měsíce představovat rekordní tržby," uvedl představitel Asociace cestovních kanceláří. Jeho slova potvrdili zástupci některých pražských hotelů. V hotelu Ambassador - Zlatá husa dosáhly v tomto období více než 90procentní obsazenost ubytovací kapacity, obdobně vysoce vytížení byli i v hotelu Panorama - Corinthia nebo v Intercontinentalu

Praha. V pražském Intercontinentalu si myslí, že celoroční výsledek bude nad původním letošním plánem, hotel Panorama - Corinthia je v odhadu střízlivější. "Nedomnívám se, že bychom výpadek dokázali nahradit," soudí Madej. I když zlepšující se tendence by podle něj měla pokračovat i v listopadu, který je jinak pro cestovní ruch v Praze spíše slabším obdobím. Značné naděje na vylepšení svých celoročních výsledků vkládají organizátoři turistiky také na konec roku. Avizovaný zájem turistů na oslavy příchodu roku 2000 překračuje obvyklou úroveň a může jim dále vylepšit tržby. "Skončíme minimálně na úrovni loňského roku," tvrdí i v hotelu Palace a Ambassador - Zlatá husa.

Zdroj: HN z 15. 11. 1999

Autor článku

 

Články ze sekce: MAKRODATA A EU