„Velkou hnací silou meziročního růstu skupiny o 17 procent v loňském roce byly společnosti koncernu ve střední a východní Evropě. Vzhledem k vynikajícímu vývoji obchodu v uplynulém roce se nám podařilo zvýšit zisk koncernu (před zdaněním, konsolidovaný výsledek) z 240 mil. eur v roce 2005 na 315 až 320 mil. eur v roce 2006 – a to přesto, že tento rok byl poznamenán velkými škodami v důsledku záplav a tíhy sněhu,“ uvedl na dnešní tiskové konferenci ve vídni generální ředitel skupiny VIG Günter Geyer s tím, že za rok 2006 předpokládá zvýšení dividendy z 66 centů v roce 2005 na 80 centů na akcii.
Předseda dozorčí rady Kooperativy dále konstatoval, že objem pojistného skupiny na domácím trhu v Rakousku činil v roce 2006 3,57 mld. eur. To v porovnání s uplynulým rokem odpovídá nárůstu ve výši 7,8 procenta. V oblasti neživotního pojištění stoupl objem pojistného o 4,5 procenta na 1,45 mld. Eur a v životním pojištění dosáhlo pojistné 1,82 mld. eur, což znamená dvoumístný nárůst pojistného ve výši 11,4 procenta. Objem pojistného v nemocenském pojištění dosáhl 298,31 mil. eur, a stoupl tak o 3,1 procenta.
Společnosti skupiny v zemích CEE se projevují i nadále jako silný hnací motor. V roce 2006 dosáhly objemu pojistného ve výši 2,31 mld. eur. Přispěly tak výrazným meziročním nárůstem ve výši 40,8 procenta velkou měrou k dobrému výsledku skupiny. V neživotním pojištění bylo přijato pojistné ve výši 1,67 mld. eur. To odpovídá růstu pojistného ve výši 36,9 procenta. Podíl zemí střední a východní Evropy na pojistném skupiny činil loni v oblasti neživotního pojištění a úrazu poprvé více než polovinu (52,4 procenta). Vysoké přírůstky zaznamenaly společnosti CEE rovněž v oblasti životního pojištění, a to celkem meziročně o více než polovinu na celkových 639,43 mil. eur. Přibližně jedna čtvrtina (24,2 procenta) pojistného skupiny v životním pojištění byla tak realizována na trzích CEE.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
