Lidl přináší zákazníkům během roku desítky tematických týdnů, mezi nimiž zaujímá výjimečné místo Retro týden. Ten poprvé proběhl v roce 2015 a letos slaví své desáté výročí. Během této akce se do prodejen vracejí ikonické výrobky z minulých dekád – od legendárních potravin až po klasickou drogerii.
S myšlenkou Retro týdne přišel už v roce 2014 nákupčí David Vítek, kterého inspirovala barevná nabídka v maďarském Lidlu. „Tehdy mě napadlo, že kdo jiný než my by mohl přijít s tématem retro. Představili jsme s kolegy nápad našim dodavatelům a oslovili jsme i firmy, které s námi tenkrát nespolupracovaly. Všichni byli nadšeni,“ komentoval akci Vítek.
Na přípravě se podíleli i samotní dodavatelé, kteří kvůli této akci prohledávali archivy a obnovovali původní obaly i receptury. Některé produkty se podařilo vyrobit přesně podle originálu, jiné byly upraveny tak, aby odpovídaly dnešním předpisům a výrobním možnostem.
Retro týden se koná zpravidla několikrát do roka a nabídka se každoročně obměňuje. Zatímco první ročníky připomínaly zejména sedmdesátá a osmdesátá léta, dnes se do výběru postupně dostávají i produkty z devadesátých let.
Mezi ikonické položky Retro týdne patří například Vitacit, Pedro, Horalky, Májka, Kofola nebo klasické mýdlo Jelen. V letošním roce Retro týden startuje 7. května ve všech prodejnách Lidl.
Zdroj: Lidl
Čtěte také:
Lidl outlet v Praze končí, proč?
Zálohování PET lahví a plechovek příští rok nejspíš nezačne. Do budoucna se mu však Česko nevyhne
Kolik zdravotní pojišťovna přispěje vašemu dítěti na letní tábor