Ke stávce vyzvaly všechny velké francouzské odborové ústředny. Představitel centrály Dělnická síla (FO) v Airbusu Jean-François Knepper dnes také oznámil, že 16. března budou proti úspornému plánu společnosti demonstrovat v Bruselu její zaměstnanci z celé Evropy.
Airbus, který se dostal do problémů kvůli nezvládnutí programu obřího letounu A380 a kvůli slabému dolaru, chce díky tomuto plánu do roku 2010 ušetřit 2,1 miliardy eur a zajistit si příliv hotovosti pět miliard. Kromě 4300 míst ve Francii jich má být zrušeno 3700 v Německu, 1600 v Británii a 400 ve Španělsku. Polovina rušených míst připadne přímo na společnost Airbus, která má 56.000 zaměstnanců, a zbytek na její subdodavatele.
Airbus ale uvádí, že nechce propouštět. Také francouzský ministr financí a hospodářství Thierry Breton dnes prohlásil, že "nikdo nebude nechán na kraji cesty" a že nepůjde o propouštění.
Ve Francii nabyla tato otázka vzhledem k blížícím se volbám výrazně politického charakteru. Zvlášť opoziční socialisté vyzývají stát, aby nezůstal nečinný. Během pondělka se i představitelé pravice včetně předsedy vlády Dominiqua de Villepina vyslovili pro podíl státu na případném navýšení kapitálu společnosti EADS, která je mateřskou firmou Airbusu. Dnes to podpořil i Breton.
Situace v Airbusu bude předmětem dnešního jednání prezidentské kandidátky francouzských socialistů Ségolene Royalové s německou kancléřkou Angelou Merkelovou v Berlíně.
Vlastnictví EADS je rovnoměrně rozděleno mezi Francii a Německo - obě strany v ní mají 22,5 procenta akcií.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
