Machyna jako příklad postupu podniku vůči odborářům uvedl zaměstnance, který chtěl vedení podniku odevzdat návrh kolektivní smlouvy. "Smlouvy nechtěli převít a poslali ho na právní oddělení. Odtud zase na podatelnu. Když to obešel a vrátil se do práce, čekal ho list, že přišel pozdě na pracoviště," řekl.
Podle automobilky je v žilinském závodě jen sedm odborářů. Mluvčí závodu Dušan Dvořák uvedl, že Kia pracovníkům poskytuje nadstandardní podmínky, a možná proto nemají zájem o členství v odborech.
Předák odborového svazu Kovo pro žilinský kraj Augustín Pecko podle Sme vedení Kia vyčítá, že nejedná se zástupci Konfederace odborových svazů. Příští týden chtějí proto odboráři do závodu vyslat svého bezpečnostního inspektora, který by měl posoudit pracovní podmínky v továrně. "Pokud ho nepustí do areálu, přistoupíme k tvrdším krokům," upozornil.
Podobné případy se podle odborářů vyskytly i v jiných jihokorejských společnostech, které na Slovensku působí. V závodě firmy Donghee, která sídlí ve Strečne, loni na podzim údajně propustili mistra výroby za to, že zprostředkoval setkání zaměstnanců s odborovým předákem. Společnost si však na tento případ nepamatuje.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
