Veleba neuvedl termín plánovaných blokád ani počet hraničních přechodů, kterých by se týkaly.
Společnost Ahold otevřela v srpnu minulého roku balírnu masa v polském Krakově, odkud zásobuje své obchody v ČR, Polsku a na Slovensku. Nákup českého masa tím snížila na pětinu. Podobně se zachoval řetězec Interspar, který ve více než polovině obchodů zrušil prodej českého masa a začal dovážet maso z Rakouska. Dalším řetězcem je podle Veleby Tesco, které dováží až polovinu veškerého prodaného masa. "Celkem jde tedy o 37.000 tun masa a ztrátu asi 2,4 miliardy korun ročně," řekl Veleba.
Dalším krokem zemědělců bude rozdávání letáků před obchodními řetězci, které dovážejí převážnou část masa ze zahraničí. "Při minulé akci jsme rozdali asi 6000 letáků, tentokrát jich budou statisíce. Chceme lidi přesvědčit k tomu, aby dávali přednost českým potravinám," dodal Veleba. Se stejným cílem se zemědělci obrátili také na čelní představitele všech parlamentních stran.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
