Důvodem odkladu je podle ministra spravedlnosti Jiřího Pospíšila (ODS) zpoždění legislativních a technických prací na vzniku takzvaného insolvenčního rejstříku, který je nedílnou součástí zákona. Do elektronického rejstříku mají být zapisovány veškeré údaje o jednotlivých fázích konkurzu. Teprve okamžikem záznamu budou rozhodnutí soudů právně účinná, vysvětlil Pospíšil.
Přípravu rejstříku podle ministra nelze stihnout do 1. července, kdy měl zákon původně začít platit. Ministerstvo spravedlnosti totiž musí ve výběrovém řízení najít firmu, která bude odpovídat za provoz rejstříku a vyškolit lidi, kteří budou schopni s ním pracovat. Spustit zákon bez dobře připraveného insolvenčního rejstříku by podle Pospíšila znamenalo kolaps celé reformy konkurzního práva a ohrožení plánované elektronizace justice.
Insolvenční zákon nahrazuje nevyhovující a nesčetněkrát novelizovaný zákon o konkurzu a vyrovnání. Kromě zrychlení konkurzů má umožnit také ozdravení problémových podniků. Zákon nově zavádí také osobní bankroty pro předlužené lidi a nabízí možnosti jejich oddlužení mimo exekuční režim.
Odklad nevadí ani zástupcům podnikatelů. Generální ředitel Svazu průmyslu Zdeněk Liška již dříve uvedl, že je lepší, aby zákon bezchybně fungoval hned od začátku, než aby se objevily problémy těsně před jeho spuštěním.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
