Pro důchodovou reformu se v průzkumu vyslovilo 47,2 procenta dotázaných, 41,4 procenta respondentů považuje za zásadní úkol vlády zahájit reformu zdravotnictví. Zaměstnanost je důležitá pro 26,3 procenta dotázaných, pro reformu veřejných rozpočtů a daňového systému se vyslovilo 24,2 procenta dotázaných.
Podle sociologů je to logické. Lidé sice na výši daní obecně nadávají, ale zaměstnance s běžnými příjmy daně nijak nedeptají. Co je trápí, jsou spíše obavy, zda budou mít takovou penzi, aby mohli služně žít, nikoli živořit, píše Právo s tím, že problém důchodů zatím nevnímají jako prioritu lidé do 29 let.
Představy, jak by měla reforma penzí vypadat, jsou mezi českými občany velmi diferencované.
Největší podporu získalo zavedení stropu pojistného. Podpořila by ho třetina dotázaných. Čtvrtina souhlasí s tím, aby se do doby pro stanovení počtu odpracovaných let nutných k získání penze započítávala doba studií. Dvacet procent dotázaných souhlasí s tím, aby se doba nutná pro získání penze z průběžného solidárního systému prodloužila z 25 na 35 let. Nejmenší míru souhlasu vyvolal návrh, aby se doba odchodu do penze prodloužila na 65 let - s tímto názorem souhlasí jeden člověk z osmi, informuje Právo.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
