Hospodářské komory v Česku mají za úkol především poradenství a konzultace pro podnikatele. Na starost mají i některé dotace. "Pokud bude krajská akreditace chybět, kromě chybějících peněz z dotací to může nepříznivě působit na některé investory," soudí ekonom Marek Hatlapatka. Vyjádření KHK se ČTK nepodařilo získat. Stav na jihu Moravy je nestandardní, nikde v ČR se nic podobného nestalo, uvedla mluvčí HK ČR Viktorie Plívová. Nevyloučila, že by problémy v kraji mohly vyústit ve změnu stanov.
Podle současných pravidel může v každém kraji fungovat jenom jedna krajská komora s akreditací od HKČR. Musí ale sdružovat nejméně dvě třetiny okresů. Ještě loni to tak na jihu Moravy bylo. Okresy Hodonín, Znojmo a Brno-venkov ale vystoupily. Poukazovaly hlavně na porušování stanov a personální a funkční překrývání brněnské a krajské komory.
To by se teď ale mělo změnit, uvedl předseda břeclavské komory Jiří Kalužík. Zdůvodnil tak, proč Břeclav v KHK zůstane. Stejně se k problému staví i vyškovská OHK. KHK má teď asi dvě třetiny původních členů. "Celostátní představenstvo proto nemá důvod akreditaci odebrat, jedna věc je počet okresů, ale pak je právě ještě počet členů," míní Kalužík.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
