Zemědělci si od letošního nastartování programu slibovali podle Veleby nárůst odbytu a navýšili osevní plochu řepky. "Podle odhadů se jí letos sklidí více než milion tun, o 15 až 20 procent více než v minulých rekordních letech. V případě, že nebude odbyt, může dojít k propadu cen. Nemůžeme do roku 2008," řekl prezident AK.
Doplnil, že cílem komory je, aby na program biodiesel začal fungovat na podzim. "Budeme za to lobbovat u poslanců a senátorů," uvedl Veleba.
Ministr zemědělství na sněmu zopakoval, že důvodem odkladu je potřeba dobře připravit kontrolní systém. Se změnou termínu nepočítá. "Cílem vlády není zákon svévolně oddálit. Pokud nebude vybudován kontrolní mechanismus, bylo by neodpovědné systém uvést do života," uvedl Gandalovič.
Biosložky se nemají povinně přidávat plošně do každého litru pohonných hmot, protože by to odporovalo evropským směrnicím, které se týkají diskriminace fosilních paliv. Přimíchávání má být objemové, kdy subjekty dodávající pohonné hmoty musejí z celkové dodávky nahradit stanovený podíl biopalivy. V roce 2008 má jít nejméně o dvě procenta a v roce 2009 nejméně o 3,5 procenta. Vláda již dříve rozhodla, že biopaliva nebude dotovat. Dle odhadů tak jejich přimíchávání může zdražit pohonné hmoty řádově o desetihaléře.
Nahrazování fosilních paliv biopalivy vyžadují směrnice EU. Podle dřívějšího vyjádření ministra životního prostředí Martina Bursíka je cílem vlády snížit závislost země na dovozu ropy, snižovat emise skleníkových plynů a vytvořit prostor pro nepotravinářské užití zemědělské produkce.
Do nafty se má přidávat metylester řepkového oleje, který už se v ČR řadu let produkuje, a do benzinu biolíh. První kapacity na jeho výrobu byly otevřeny loni.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
