V budoucnu turisté Česko navštíví častěji, ale stráví zde kratší dobu, než tomu bylo dosud. Počet letů s nízkonákladovými společnostmi se bude i nadále zvyšovat, řekl k dalším trendům cestovního ruchu Košatka. Dodal, že Česká republika těží z výhody nižšího DPH v oblasti ubytování proti jiným zemím, DPH se ale v ČR pravděpodobně v budoucnu zvýší.
Pro letošní rok CzechTourism připravuje internetové a mediální kampaně, veletrhy a poznávací cesty v Česku pro zahraniční novináře a cestovní kanceláře. Tzv. tripy se odehrají čtyřikrát do roka a jejich cílem je představení ČR jako ideální turistické destinace. "Záměrem organizace hromadných cest je orientace na turisticky zajímavá místa v regionech ČR i mimo sezonu a především mimo Prahu," řekl ředitel zahraničního odboru Czechtourism Pavel Kosař.
Každý rok navštíví Prahu téměř 60 procent všech turistů, kteří přijedou do ČR. "Cílem cest je procentuální podíl Prahy na celkovém počtu zahraničních turistů v ČR snížit a rozprostřít do ostatních, neméně přitažlivých regionů," dodal Kosař.
Ministr pro místní rozvoj Jiří Čunek chce velkou část zdrojů EU na rozvoj českého cestovního ruchu, které činí na příštích sedm let 25 miliard korun, rozdělit mezi jednotlivé kraje. "Kraje nejlépe vědí, co potřebuje jejich region k tomu, aby byl přitažlivý pro zahraniční turisty," řekl dnes Čunek.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
