V Česku se loni neotevřela žádná nová restaurace McDonald's, firma však přilákala o 7,5 milionu zákazníků více než v roce 2005. Alespoň jednu položku z celosvětově unifikovaného menu si u McDonald's loni koupilo 44,5 milionu lidí. Na letošek firma plánuje otevřít až čtyři nové restaurace, z toho jedna by měla vzniknout v září na ruzyňském letišti.
"Ukazuje se, že český trh má stále ještě mimořádný potenciál pro další rozvoj," řekl Burlin. Podle něj se tržby společnosti letos zvýší o dalších 15 až 20 procent. V souvislosti s chystaným zvýšením DPH z pěti na devět procent Burlin nevyloučil zdražení jídel. "Ještě není jasné, o kolik, část nákladů poneseme sami," řekl.
Společnost McDonald's působí na českém trhu 15 let. Jako první z nadnárodních občerstvovacích řetězců otevřela svou restauraci v pražské Vodičkově ulici. Z nynějších 72 restaurací firma provozuje tři čtvrtiny formou franšízinku, tedy udělením licence pro provoz restaurace českým podnikatelům.
Z dalších nadnárodních řetězců působí v ČR ještě například KFC, který přišel do ČR dva roky po McDonald's. Dnes je v ČR 43 restaurací KFC. V menší míře do Česka pronikl také výrobce obložených chlebů Subway. Jiné řetězce se však českému trhu zatím vyhýbají, například americký Burger King.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
