"Vláda přehodnotila svou politiku, některé projekty se zastaví, o některých se bude ještě jednat. Kabinet bude, co se týče spolupráce veřejného a soukromého sektoru, mnohem opatrnější," řekl NH náměstek ministra financí Eduard Janota. Ministerstvo financí proto omezí i činnost státní společnosti PPP Centrum, která plánované projekty koordinuje.
Kooperace by však neměla skončit úplně. S využitím soukromých peněz při výstavbě dálnic počítá ministerstvo dopravy. Testem výhodnosti spolupráce bude stavba části dálnice do Českých Budějovic. Ministerstvu dopravy ani nezbývá nic jiného, než se spolehnout na projekty PPP. V příštích letech totiž dostane méně peněz na stavbu i opravy infrastruktury.
Spolupráce veřejného a soukromého sektoru je ve světě obvyklá. V principu je výhodná pro obě strany. Stát do veřejných peněz investuje méně peněz a manažerská a částečně i finanční rizika na sebe bere soukromník.
Česká vláda se ale obává, že by se takové projekty snadno mohly stát předraženými úvěry. A státní rozpočet by tak byl zatížen novými mandatorními výdaji.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
