"Kofola byla jediným zájemcem," řekla mluvčí. Hodnota majetku Helleny se odhaduje podle informací soudu na 130 milionů zlotých (949 milionů korun). Podobně vysoké jsou dluhy společnosti. Kofola koupila podstatnou část majetku, zejména stroje a firemní značku, ale nikoliv všechen. V současné době je podnik zavřen, zaměstnanci dostali v únoru výpověď. Kofola chce údajně výrobu obnovit.
Podle investorů je nejcennější na majetku firmy z Kalisze právě značka, kterou soud ocenil na 50 milionů zlotých (365 milionů korun). Hellena byla donedávna jedním z největších polských výrobců minerálek a limonád.
Vytvoření skupiny Kofola-Hoop-Hellena bude znamenat posílení pozice na polském trhu. Odhaduje se, že zisky by překročily ještě letos 1,2 miliardy zlotých (8,77 miliardy korun), napsal dnes polský deník Rzeczpospolita. Podíl Helleny na polském trhu činil v roce 2005 zhruba šest procent.
Hoop ovládá 11 procent polského trhu. Skupina třech firem v čele s Kofolou by mohla předběhnout koncern PepsiCo, který zaujímá druhé místo na trhu, kde je lídrem stejně jako v České republice celosvětový nápojářský gigant Coca-Cola.
O mnoho těžší bude překonat konkurenty na trhu neperlivých nápojů, který ovládají tři společnosti: skupina Maspex z Wadowic a producenti šťáv Kubuś a Tymbark, uvedl deník.
Kofola Holding se v březnu dohodla na fúzi s polskou nápojářskou trojkou Hoop. Sloučená skupina s názvem Kofola-Hoop S.A. s ročními tržbami kolem 8,6 miliardy korun bude působit v České republice, Polsku, Maďarsku, Rusku a na Slovensku. Akcie nové firmy se budou obchodovat na varšavské burze. Většinovým vlastníkem společnosti budou akcionáři Kofola Holding.
Jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě Kofola vznikl v roce 1993 privatizací sodovkárny Nealko Olomouc. Působí v Česku, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku, exportuje však i do dalších zemí. Celkově zaměstnává více než 1100 lidí. Kofola je podle tržeb dvojkou na českém trhu. Firmu vlastní řecká rodina Kostase Samarase.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
